#10 ja, den informationen fick jag också så från början hade jag tre stycken.
En förolyckades när jag tog ut en rot för att fixa lite. Tyckte jag synade den noga men när jag var färdig låg en död på golvet bredvid 😔 då hade jag haft dom i nästan ett halvår.
Den andra vet jag jag inte varför den dog, kanske hade det att göra med att vattnet inte är tillräckligt strömt men jag hade den i åtminstone i åtta månader.
Jag upplevde att mitt problem var att jag inte fick dem att äta något annat än alger, förutom den som jag har kvar som älskar räkmix, så min första tanke var att den som dog ganska nyss svalt ihjäl för det enda jag har är lite prickalger för karet har stabiliserat sig. Men jag vet inte... tråkigt i alla fall.
Dock brydde sig mina inte om varandra utan var lite som mina ancistrus av samma kön och for mest åt olika håll när dom stötte på varandra. Så jag fick inte direkt uppfattningen av att de fick ut något av att vara flera men det kanske var för få med tre för att få se den sidan hos dom.
Oavsett så var det en miss av mig att inte kolla upp dom innan jag köpte. Fick inte höra något om att de vill ha strömt i karet. Klassiskt nybörjarfel att inte läsa på innan...