Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (14) Senaste inläggen Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl

Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Räkor, snäckor, amfibier m.fl

Städare

2019-05-12 13:33 #0 av: Alina_March

Kan någon föreslå en bra städare till ett akvarium på 30l?

Gissar att de inga finns nån fisk så snäckor å räkor då?

Och vad heter dom här blåa räkorna?

Anmäl
2019-05-12 15:52 #1 av: Kampfisk

Körsbärsräkor borde ju funka?

60l sällskapskar, 250l malawikar
Anmäl
2019-05-12 16:21 #2 av: Rovfisk

"0 De blå räkorna (som jag känner till) heter Blue dream. Och de borde fungera i ditt kar.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler och Autism

*Medarbetare på Leopardgecko

Anmäl
2019-05-12 19:32 #3 av: molam

Blue dream, Navy Blue, Blonde and blue tiger, Blue tiger och Neon blue, några förslag på blåa räkor =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus och Autism ifokus

Anmäl
2019-05-14 19:38 #4 av: Qurex

Den absolut bästa städaren oavsätt storlek på akvarium är posthornssnäckor.  De förökar sig lätt och städar rutorna samt äter upp döda växter m.m. De kan bli många men då har man matat för mycket. De är bra markörer på att akvariet mår bra.

Anmäl
2019-05-14 21:32 #5 av: Mackapacka

Mina fiskar ”ancistrus” städar på rätt bra men i jämförelse mot posthornssnäckor har dem ingen chans

Anmäl
2019-05-14 21:50 #6 av: PeG

Städande fiskar inklusive ancistrus tenderar att bli lite lata på äldre dagar. Räkor och snäckor är enligt min erfarenhet mer effektiva i längden så länge det inte finns något som äter dem.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.