Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Allmänt

Egenbygge 3D-hörn

2019-05-10 09:25 #0 av: Kampfisk

Hallå alla fiskälskare!

Nu är det så att jag ska köpa ett nytt akvarium på söndag(12/5) och planerar ett projekt med min pappa 😊
Jag, som många andra, gillar inte när värmare och pump syns. Därför tänkte vi göra ett 3D-hörn, för att gömma undan dom 😊 frågan är, vilket lack är bäst?

Är detta bra? https://www.biltema.se/bygg/farg/inomhusfarg/fernissa-syntetisk---lack-2000017207

Ni som gjort bakgrunder, vad har ni använt för material?

Ska vara med Malawiciklider 😊

60l sällskapskar, 250l malawikar
Anmäl
2019-05-12 16:04 #1 av: Rovfisk

Osäker på vilken lack man kan använda i akvarium. Men kolla med din butik. Han är duktig, i synnerhet när det gäller Malawi :)

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2019-05-12 17:15 #2 av: Kampfisk

Blev avrådd att börja med ett sådant bygge, så det blir annat 😊

Anmäl
2019-05-14 00:02 #3 av: DIY

#0 vad menar du med 3D hörn? Jag fattar inte riktigt vad det är du vill göra.

Anmäl
2019-05-14 13:47 #4 av: Kampfisk

Ett hörn som liknar en bergvägg, för att dölja pump och värmare 😊

Anmäl
2019-05-15 10:06 #5 av: DIY

Aha du tänkte dig en egen byggd lite modul att gömma elektroniken i.

Anmäl
2019-05-15 12:15 #6 av: Kampfisk

Exakt 😊

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.