Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (14) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Malawi/Tanganyikaciklider

Skygga ciklider

2019-05-09 18:41 #0 av: Aquarious

Hej! Köpte ett kar på ca300l och det följde med 17 Malawi golden. De var ganska skygga när jag kom nära. Nu har jag ökat med annan sort som var tipset och skulle passa med de andra, lite blå i färgen, men fortfarande gömmer de sig i grottorna så fort jag kommet nära?! Jag har nog ev yngel på gång så det känns lite tokigt att ta bort grottor. Tacksam för tips!

Anmäl
2019-05-09 18:47 #1 av: molam

Malawi Ciklider är Skyggare ju färre som är, men ju mer inredning man har, dvs ju mer gömställen och sådär man har, ju oftare ser man dom, sen om det är ungdjur så behöver dom växa på sig lite då dom allra flesta är väldigt skygga som småttingar, mitt tips till dig är att bygga upp ännu mer grottor och gömställen, gärna lite överallt i karet, så ska du se att dom kommer synas mer och mer =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus och Autism ifokus

Anmäl
2019-05-10 11:38 #2 av: Aquarious

Tack , tycker jag har fullt med gömställen i hela karet, men får väl bygga om! 😊

Anmäl
2019-05-10 12:14 #3 av: Kampfisk

Köp Spräcklig Electra! Då kommer du se dom mer! 😊 otroligt fin fisk!

60l sällskapskar, 250l malawikar
Anmäl
2019-05-10 16:40 #4 av: Aquarious

Ok, är de snälla och går ihop med de andra?

Anmäl
2019-05-10 16:43 #5 av: Kampfisk

Dom är supersnälla och går med alla Malawi vad jag vet 😊

Anmäl
2019-05-10 22:08 #6 av: Aquarious

Ok, tack för svar

Anmäl
2019-05-11 15:36 #7 av: Kampfisk

Dom är otroligt fina och trevliga, har två i mitt kar, hona och hane. Hanen blir blå med fläckar i olika nyanser av blått. Googla på den 😊

Anmäl
2019-05-13 22:57 #8 av: Aquarious

Hej igen
Det verkar som om firrarna blir lugnare och lite mer framme när jag sänker belysningen?! 😊

Anmäl
2019-05-14 13:04 #9 av: molam

Jaa har du väldigt väldigt ljust så är det bara att sänka lite då ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus och Autism ifokus

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.