Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider

Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Centralamerikanska ciklider

Zebraciklider - Bara honor?

2019-05-08 20:35 #0 av: Ingensärskild

Någon som har koll på om det är okej att bara ha honor av zebraciklider? Har 6 st i mitt kar just nu, 4 honor och 2 hanar, nu när de vuxit på sig känner jag att de är lite för många. Har tröttnat på att de jämt leker, visste att de leker lätt men inte såhär haha. Tycker dock om dem väldigt mycket och vill inte göra mig av med allihopa. Är det okej att sälja hanarna och bara ha honor eller skulle honorna må dåligt av det?

Tacksam för svar!

Anmäl
2019-05-09 10:54 #1 av: Ingensärskild

Ingen alls som vet? :(

Anmäl
2019-05-09 13:18 #2 av: Rovfisk

Du kan ha bara honor, det är inga problem. Inte säkert att honorna färgar ut då dock. men de tar ingen skada alls av att vara bara honor :)

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2019-05-09 13:24 #3 av: molam

Blir nog snarare mycket lugnare i karet om du bara har honor =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus och Autism ifokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.