Annons:
Etikettmalawi-tanganyikaciklider
Läst 784 ggr
Alina_March
2019-05-07 15:10

Malawi Ciklid?

Var just och hämtade hem ett gäng fiskar som jag tror är Malawi Ciklider. Tror dock att jag gjort en miss i att ta hem dom å lägga dem i mitt 250l med andra fiskar. Tjejen jag hämtade dem från hade fått med dom i ett akvariumköp och ville inte ha dom så jag erbjöd mig att ge dom ett hem hos oss.

Annons:
Alina_March
2019-05-07 15:10
#1
Alina_March
2019-05-07 15:17
#2

Förlåt inlägget publicerades innan jag var klar. Tjejen ville ju som sagt inte ha dom för dom hade gett sig på hennes mindre fiskar (guppy m.m) Jag tänkte att dom kan bra komma till vårt 250l då det inte finns så många småa fiskar. Läste på lite om dessa fiskar innan jag hämtade dem och där stod det att dom kan vara aggressiva, ja de fick jag nog se för dom bet sönder påsen jag hade dem i :( Kan någon bekräfta att dessa fiskar är just det jag tror och om de är det så kan jag ens ha dom i mitt akvarium eller kommer dom ta livet av å äta upp allt annat där i?

Alina_March
2019-05-07 15:18
#3
Alina_March
2019-05-07 15:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4
oh-la
2019-05-07 20:58
#5

Svårt att se art eftersom dom ser bleka ut,troligtvis på grund av transporten, men det ser lite ut som hongi. Hongi är kända för att vara rätt stygga Malawiciklider ska till på köpet gå i artakvarium. Dom gräver dom mullvadar,så har du växter finns en risk att dom kommer ligga och flyta på ytan så fort fiskarna funnit sig tillrätta. Har du fiskar som går Unni cyklisternas munnar är det risk att de blir mat, och är det en mer aggressiv art kommer dom troligtvis stressa de andra fiskarna. Vad har du i ditt akvarium mer för fisk?

Xseros
2019-05-07 22:23
#6

Sedan kräver centralafrikanska ett högre ph, 8-9 än de flesta fiskar som vill ha runt 7


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Annons:
Draken
2019-05-09 12:59
#7

Jo det är Malawi du har i karet. De skall gå i artakvarium med endast Malawi.

De kräver betydligt högre PH och strömmande vatten än våra andra akvariefiskar.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2019-05-09 13:43
#8

Det är malawi du har Ser ut som hongi Yellowtop, eller kanske Marigold? Lite dåliga bilder, sen tycker jag mig se en Saulosi med.

Hongin är Riktigt elak, Saulosi och Marigold är dock hyfsat fredliga.
Däremot ska Malawi ALLTID gå i artakvarium, dvs endast med andra Malawiciklider. dom har vatten som inga andra (bortsett från tanganyika) men inga andra sällskapsfiskar iaf.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Alina_March
2019-05-11 18:47
#9

Som tur är satt jag dem aldrig i mitt sällskapsakvarium utan dom fick bo i en egen plastlåda tills jag hittade ett nytt hem till dem. Jag levererade dom idag till deras nya ägare som hade likadana sen tidigare. Visst var dom fina men jag gillar mina andra fiskar mer så de fick bli såhär. Tyvärr mobbade dom ihjäl den blåa under natten så det var väldigt synd :(

molam
2019-05-11 19:00
#10

Dom gör gärna så om dom går för litet, en hane ska tex aldrig gå med andra fiskar om inte i ett akvarium där gömställen ol finns

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: