Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc)

Hur ska pumpen va?

2019-05-06 16:04 #0 av: Alina_March

Hej, har en sånhär pump (dock lånad bild) som hör till ett Zolux Nanoakvarium som jag köpt i andra hand.

Det jag undrar är om hela ska vara under vattnet och den långa slangen, ska den också vara helt under?

Anmäl
2019-05-06 20:23 #1 av: Uwe

Hej Alina_March,

har bifogad en bild ( lånad ) som visar hur det ska vara.

Pumpen ska vara under vattenyta men slangen över.

Sen få du små bubblor in i vattnet.

Anmäl
2019-05-06 20:39 #2 av: PeG

Om du av någon anledning vill ha bubblor....om inte så skippa slangen.

Som de flesta kanske har förstått så gillar jag inte bubblor. De de ventilerar ut koldioxid från vattnet och framförallt så låter de.

Anmäl
2019-05-06 21:11 #3 av: Lillyrod

Jag säger samma sak. Låt slangen vara och rikta utblåset uppåt istället för nedåt som det är på bilden. Då blir det bra ytrörelse också.

Anmäl
2019-05-07 15:21 #4 av: Alina_March

Tack för hjälpen :)

Anmäl
2019-05-09 12:20 #5 av: Rovfisk

Håller med #2 och #3. Bubblor är bara till för din blickfång, det gör ingen nytta varken till eller från i karet, förutom att växterna tar stryk av det.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.