Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (14) Senaste inläggen Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden

Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Vattenvärden

Grumligt vatten i nystartat 600L

2019-04-26 07:47 #0 av: Wacklin

Hej!

Har ett nytt 600 liters akvarium där ja har grumligt vatten som aldrig försvinner.

Har sand och rötter i akvariumet som allt är tvättat noga innan.
När ja fyllde upp vattnet använde jag mig av vatten bredningsmedel som ger en vit dimma i 24 timmar men ska försvinna helt.
Denna dimma är fortfarande kvar, vad beror de på ? Är de fel på mitt ytterfilter ?

Anmäl
2019-04-26 12:04 #1 av: Rovfisk

Det kan ta ett tag innan sanddammet lägger sig i karet.

Har du en bild, så skulle det underlätta att kanske hjälpa dig.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler och Autism

*Medarbetare på Leopardgecko

Anmäl
2019-04-26 12:13 #4 av: Wacklin

Här kommer en bild

Anmäl
2019-04-26 13:11 #5 av: Rovfisk

Ser ut som det kan vara stendamm eller sanddamm.

Ge det ett par dagar så kommer det förmodligen lägga sig av sig själv :)

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler och Autism

*Medarbetare på Leopardgecko

Anmäl
2019-04-26 18:04 #6 av: PeG

Hur lång tid har akvariet varit igång? Av tråden framgår bara att det är mer än 24 timmar. Antagligen är det som Rovfisk sa bara partiklar från sanden.

Anmäl
2019-04-26 18:13 #7 av: Wacklin

Hej! Akvarium har vart igång nu i 4 dagar så tycker de borde läggas sig men försvinner inte.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.