Annons:
Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 685 ggr
Saab95
2019-04-22 09:57

Påfågelciklid som är för lugn.

Hej Har ett 630l där jag har 2 påfåglar, har haft påfåglar sedan 90-talet. Men nu börjar jag undra om något är fel i akvariet. Dessa 2 Oscar är så rädda av sig, vågar knappt upp o ta maten. Har mycket rötter i karet, som bildar grottor och där gömmer dom sig mer eller mindre hela tiden. Alla andra Oscar jag haft har simmat mycket och gärna högt upp i karet, men dessa är bara på botten. Vet att alla Oscar är olika men kan ändå inte sluta tänka på om något är fel.. Tempen ligger på 26,5 ingen nitrit eller annat. Någon som har en tanke? Mvh

Annons:
Draken
2019-04-22 17:54
#1

Oskar är i grund och botten en mycket fredlig, social och stillsam fisk, men de kan också vara skygga om det finns andra, större och "bråkigare" fiskar i samma akvarium.

Jag har haft båda sorterna, och jag har även haft en hanne som var fruktansvärt aggressiv och slaktade allt som kom i vägen för honom, även mycket större fiskar.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Saab95
2019-04-22 18:15
#2

Hej. Kan ju vara så att jag fått lugna X👍

PeG
2019-04-22 20:14
#3

Jag har haft lugna påfågelciklider men ingen som tvekat när det erbjudits mat. Har de sällskap? Nu har jag hantelciklider tillsammans med skivtetror och det är helt klart att nervositeten hos skivtetrorna smittar av sig till hantlarna.

Saab95
2019-04-22 22:11
#4

#3 tja ja det går 2 hantlar med dom, varken hantlarna eller påfåglarna är fullvuxna

Draken
2019-04-23 09:28
#5

#3 Jag har haft ett par stycken som faktiskt inte har kommit fram direkt när det bjuds på mat. De åt när maten hade sjunkit till botten, då kom de fram.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: