Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Malawi/Tanganyikaciklider

Regerar

2019-04-14 20:13 #0 av: Aquarious

Hej
Har skaffat ett kar på ca 300l och fick även med 15 Golden, har nu pysslat och möblerat med en del grottor etc, men det verkar som två av hanarna blir mer aggressiva?! Är det bättre för fiskarna utan grottor eller hur ska man tänka? Nån tipsade om att skaffa en grupp till med annan sort från Malawi?
Tacksam för era synpunkter!

Anmäl
2019-04-15 11:20 #1 av: Rovfisk

Golden brukar inte vara bråkiga så, men det kan ju hända att nån utav dem vill ha alla honor för sig själv ;)

Malawi vill gå väldigt tätt, det är väl egentligen den enda fiskarten som mår bra om karet är "överbefolkat ;) "

En grupp till skulle heller inte skada, de kommer isf att "gå på" den andra gruppen för att skydda sina egna, men det är sällan det blir så mycket bråk att det blir skador eller dödsfall.

Malawi vill ha mycket grottor, så jag tycker inte du skall ta bort några :)

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2019-04-15 14:25 #2 av: Aquarious

Fint, då skaffar jag lite fler!

Anmäl
2019-04-16 11:34 #3 av: C.D

Som sagt Malawi går bäst i överbefolkade burkar

Anmäl
2019-04-16 11:47 #4 av: Rovfisk

#2 Det tycker jag du lungt kan göra :)

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.