Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Vilken fisk ?

Hjälp med fiskart

2019-04-13 20:27 #0 av: cHorse

Hej!

Inhandlade ett gäng galaxy rasbora idag, men när jag kom hem och kollade lite mer på dem såg jag en som såg annorlunda ut. Tänkte först att den bara var mindre/yngre, men den ser ut att ha svaga ränder istället för prickar samt en svart prick på stjärtfenan som galaxyrna inte har.

Funderar på om det kan vara en rasbora burmese zebra (Danio erythromicron) jag fått med?

Anmäl
2019-04-14 13:14 #1 av: Rovfisk

Ingen aning om vad det är, men det är ingen galaxy i varje fall.

Det kan kanske vara en danio, utan att jag kan gå ed på det.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2019-04-15 11:00 #2 av: cHorse

Tack! Misstänkte det.. Får hoppas den trivs ändå, den hänger med i stimmet i alla fall 😅

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.