Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc)

Ytterfilter med uv

2019-04-07 13:22 #0 av: Saab95

Tja ska köpa ett nytt ytterfilter, är det någon idé o köpa med inbyggd uv lampa?
Jag har fastnat totalt om hur jag ska göra.
Mvh

Anmäl
2019-04-07 13:41 #1 av: PeG

Jag har behövt använda UV lampa en gång under kanske 25 år med akvarier. Personligen skulle jag inte betala extra för den funktionen.

Anmäl
2019-04-07 15:26 #2 av: Saab95

#1 du har nog rätt, den kommer nog inte vara värt det. Bättre se till att ha bra pumpar i övrigt så slipper man problem😃

Anmäl
2019-04-09 11:14 #3 av: Rovfisk

UV lampa använder jag endast om jag har stora algproblem. Det har hänt kanske 4 gånger på 30 år.

Kollade på ett filter med UV lampa när jag skulle köpa nytt till 112 litern, och den var 250 kr. dyrare än det "vanliga " filtret som var av samma märke och styrka.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.