Annons:
Etikettalger
Läst 717 ggr
Aquarious
3/21/19, 6:37 PM

Alg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Yes! Vann kriget mot planaria i räkkaret, men har fått annat oväntat besök ?? Lite svårt att se kanske men ser ut som små flingor??

Annons:
Draken
3/23/19, 1:29 PM
#1

Jag skulle vilja säga kalkrosor, men det får man bara (vad jag vet) i saltvatten ;)

Förmodligen är de nån form av grönalg. Utan att jag kan säga tvärsäkert att det är det.

Hoppas någon mer kommer in och kan kolla också.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
3/23/19, 6:11 PM
#2

Jag har faktiskt aldrig sett något sådant och jag har nog haft de flesta alger man kan ha 😃

Ska bli intressant att se om någon vet vad det kan vara. Jag tror inte på alger.  De är som regel gröna.

Draken
3/24/19, 12:03 PM
#3

#2 Exakt, alger är gröna, eller kiselalgerna som är bruna. Som jag skrev ovan, hade det varit saltvatten, så hade jag sagt kalkrosor, för det ser exakt ut som dem ;) men tror inte man kan få det i sötvattenskar.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Joline
3/24/19, 12:35 PM
#4

Såna fick jag när jag la i delade näringskulor i bottensubstratet. Plus tunn grön beläggning på sanden

Lillyrod
3/24/19, 3:21 PM
#5

Låter som cyano det tunna gröna. Mitt problem med cyano började också med näringskulor. Det blev obalans i karet när jag använde dem. Flera år sen nu : )

Det kanske kan bli kalkrosor i sötvatten med? Jag har som sagt ingen aning om vad det kan vara.

Aquarious
3/24/19, 10:32 PM
#6

Tack alla för era svar! Jag får forska vidare och återkomma!

Annons:
Draken
3/25/19, 7:43 AM
#7

Åtekom gärna om du kommer på vad det är för alg 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: