Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Allmänt

Tips på akvariemöbel

2019-03-20 11:14 #0 av: Bakpotatisen

Har precis införskaffat ett 63-liters, tanken är att det i stort sett bara ska husera en kampfisk i detta. 

Vill gärna ha det lite diskret och minimalistiskt, och tänkte först göra ett försök att ställa det på en Malmbyrå från Ikea. Men har hört att de med tiden har en tendens att börja svikta under tyngden från akvariet. 

Vad vågar man ställa ett akvarium i den storleken på? Vågar jag chansa och ställa det på byrån? 

Anmäl
2019-03-20 17:07 #1 av: PeG

Jag vet inte hur den byrån ser ut men om man är osäker på om underlaget kommer att svikta så brukar det gå att lösa genom att lägga en skiva under akvariet som hjälper till att fördela vikten.

Anmäl
2019-03-23 13:15 #2 av: Rovfisk

Jag har mitt 112 liters på en malmbyrå. Det har stått där i flera år, utan att det har varit några problem :)

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2019-03-29 20:21 #3 av: Kampfisk

Hade mitt 60l på en kallaxhylla 😊 en med fyra fack 😊 det funkade superbra!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.