Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider

Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Centralamerikanska ciklider

Ciklid pellets

2019-03-10 13:19 #0 av: Saab95

Hej.
Visst försöker man ge fiskarna
bästa maten dom kan få.
Ni som har som mig central/syd amerikanska ciklider, vilken mat ger ni dom? Själv kör jag med tropicals carnivore pellets och räkmix även skalade räkor ibland.

Anmäl
2019-03-10 14:32 #1 av: Lillyrod

När jag hade Apistogramma fick de hemmagjord räkmix. Det var i stort sett det enda jag fick i dem. Granulat tog de med om det var det enda som bjöds. 

En del ciklider kan vara lite petiga : )

Anmäl
2019-03-10 16:12 #2 av: PeG

Jag kör för tillfället Organix super kelp pellets kompletterat med olika frysfoder, grönsaker, hackade räkor mm. Hantelciklider samt skivtetror i akvariet.

Organix fiskfoder ska enligt innehållsförteckningen innehålla främst olika sorters fisk, kelp, räkor osv. Finns i olika varianter och eftersom jag vill ha ett högt vegetabiliskt inslag så kör jag på varianten som innehåller 12% kelp. Alla deras innehåll är i blöt vikt så vad det blir utan vatten vet jag inte.

Anmäl
2019-03-10 17:56 #3 av: Rovfisk

Hikaris ciklidpellets, krillgranulat och fyst krill. Vita och svarta frysta mygglarver, blackworms  och vita mygg levande, om det finns tillgängligt.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.