Annons:
Etikettallmänt
Läst 1134 ggr
PeG
3/8/19, 4:42 PM

Ibland undrar man vilka fiskar man har

Matade med daggmask för första gången på länge igår och förväntade mig att hantelcikliderna skulle bli glada. De blev dock rädda för maskarna och flydde inledningsvis till andra änden av akvariet. Sedan var väldigt avvaktande även om någon av dem försökte smaka lite. Reaktionen hos de i teorin skygga och främst växtätande skivtetrorna var den motsatta. De blev helt galna och slet maskarna från varandra och från de hantelciklider som vågat sig fram. Ett par av maskarna slets bokstavligen i bitar. Resultatet av att tillsätta en 5cm mask blev alltså ett antal rädda 10-15 cm stora hantelciklider i andra änden av akvariet och ett gäng tetror som uppförde sig som pirayor och de är ju släkt.

Annons:
Draken
3/9/19, 11:09 AM
#1

😂Förlåt att jag skrattar, men det lät jätteroligt att Hantlarna flydde och växtätarna hugg som pirayor 😂

jag hade skivtetror för många år sedan, och de åt faktiskt animalisk föda imellan varven, de kanske behöver det ibland, det verkar ju så, även fast det står i alla beskrivningar att de är vegetarianer och växtätare.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: