Annons:
Etikettakvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 846 ggr
Desilita
2019-03-07 17:05

Akvarium belysning/pump - lite frågor

Hej!
Jag har ett 32liters akvarium jag tänkte starta upp strax, jag har däremot ingen fungerande lampa eller pump till detta akvarium.
Jag vill gärna komma undan så billigt som möjligt och planen är att endast ha några endlers där i. Har någon av er några tips gällande detta?
Jag har ett sånt där, "lock"(aquael) där en gammal lampa sitter i men detta är ingenting jag nödvändigtvis behöver använda mig av. 

Tack i förhand!

Annons:
PeG
2019-03-07 18:57
#1

För belysning av ett så litet akvarium så fungerar det mesta inklusive en skrivbordslampa som står bredvid. Till vårt minsta köpte vi en liten ledramp. Lite dyrare men snyggare. Utan pump så kommer det bli svårt att hålla vattenkvaliteten dvs jobbigt mycket vattenbyten. Jag hade satsat på ett litet svampfilter.

Draken
2019-03-08 11:44
#2

Kolla med din butik, de brukar kunna ha Nanopumpar hemma. Och jag håller med ovanstående, kör på ett mindre svampfilter.

Tänk också på att några få endlers, kan bli väldigt många endlers på kort tid, om du inte bara har hanar. Visst kan du ha endast honor också, men de kan redan vara parade, så de börjar släppa yngel. Så bara hanar är säkrare  ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: