Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare

Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Förlossning /BB/ barnkammare

Ancistrus yngel

2019-03-02 12:01 #0 av: Gittrix

Hej,
Har fått tillökning i mitt 180 l akvarium. 13 st Ancistrusyngel ca fyra dagar gamla. Min fråga, kan jag flytta dem till ett nystartat 40 liters akvarium, vattnet taget från det större och mata med algtabletter?

Anmäl
2019-03-02 20:57 #1 av: Lillräkanf

Grattis till utökningen!
Mitt tips är att låta de gå kvar. Om du har mycket gömställen så kommer de starkaste överleva och du får friska individer! Sen är de nog inte så lätta att få tag på hehe de är skit snabba!

Mina ancistrus yngels favorit gömställe är bakom pumpen :) men snart är de för stora haha.
lycka till!

Anmäl
2019-03-03 11:50 #2 av: Rovfisk

Låt dem vara. De tarkaste kommer klara sig om det dfinns tillräckligt med gömställen :)

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.