Annons:
Etikettallmänt
Läst 767 ggr
Catlady91
2019-02-27 10:36

Byte till Malawi?

Hej! Är fruktansvärt sugen på Malawiciklider. men har nu ett kar med en massa fina fiskar som jag också gillar. Om jag byter, vad gör jag med de jag har nu? Vad är skillnaden mellan Malawi och ”vanliga” fiskar att sköta? Kommer inte byta fiskart över en natt, detta är något jag funderar mycket på. Men jag har varit sugen på Malawi länge.

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
C.D
2019-02-27 11:18
#1

Inte sådan stor skillnad att sköta, jag tycker det är lättare snarare, de är tåligare och mer långlivade. Klart att man kan få någon aggressiv rackare som härjar så att någon dör, men om du bor i hudik så har du två kunniga på arken som kan Malawi

Draken
2019-02-27 11:27
#2

Prata med personalen på arken 😎

Trodde väl aldrig att jag skulle rekommendera en relativt ny akvarist att lyssna på en djuraffär, men i det här fallet känner jag mig helt trygg med att göra det 🤪😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Catlady91
2019-02-27 11:54
#3

#1 ja jag bor i hudik. Tänkte prata med en av de på arken när jag har tid att åka dit. Har hört att det är stor skillnad att ha Malawi mot för ”vanliga” fiskar.

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Draken
2019-02-27 12:56
#4

#3 det är inte så mycket skillnad på Malawi mot för andra fiskar. De är mer livliga, de kan inte ha nästan några växter alls, då de gräver, och 9 av 10 gånger ligger växterna uppe vid ytan istället för i sanden där de väl hör hemma 🤪

Malawi vill också ha ett högre Ph och mer klippor och stenar istället för rötter. Du bör även ge dem mat som är sammansatt för just Malawi.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

C.D
2019-02-28 08:32
#5

Var du på Arken i lördags? Var väll lite info om Malawi då?

Catlady91
2019-03-01 11:48
#6

#5 ja jag var på arken i lördags. Men jag har kommit på dessa frågor nu i efterhand. Man ska ju alltid komma på sånt i efterhand 😕

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
C.D
2019-03-01 12:40
#7

Ja det är sant, men som sagt Malawi freaken på arken vänder jag mig ofta om jag har frågor.

Upp till toppen
Annons: