Annons:
Etikettförlossning-bb-barnkammare
Läst 938 ggr
Wilma4ever
2/24/19, 10:34 PM

Yngel från Otocinklus

I mitt 100liters akvarium har jag sedan några dagar sett ett litet yngel som snirklar sig över botten och är väldigt olikt de andra ynglen ( Platy ) som finns hos mig. 

Platy-ynglen är ju lite rundade och genomskinligaoch simmar runt en bit ovanför botten, men den här är mörk och långsmal bottenlevande och väldigt lik en mini-otocinklus  som jag alltså har två vuxna av.

De enda andra fiskarna jag har är neontetror så jag tror det är en liten otocinklus som kanske inte är så lätt att få att bli vuxen?

Ska jag försöka ha den ifrån de andra för att ge den chansen att växa upp eller den kanske klarar sig ändå eftersom jag inte har så rovgiriga fiskar? Tyvärr är den så liten så det är svårt att fånga den på bild än så länge

Annons:
Draken
2/25/19, 9:17 AM
#1

Låt den vara. Den hittar mat på botten, och om de andra inte ä'r så rovgiriga, så växer den förmodligen upp så småningom.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

usvead
2/26/19, 6:49 AM
#2

Mina otocinclus yngel sitter mest på glaset eller på någon av anubias bladen. Nu har jag mina otocinclus tillsammans med Sewellia lineolata som varken äter sina eller andras yngel, och det ökar chansen för överlevnad.

Upp till toppen
Annons: