Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Allmänt

Eldhalvnäbb

2019-02-23 20:07 #0 av: Kampfisk

Någon som vet var man kan hitta info om eldhalvnäbb?

Anmäl
2019-02-23 20:50 #1 av: C.D

Googla nomorhampus liemi tror jag de heter på latin

Anmäl
2019-02-24 12:26 #2 av: Rovfisk

Nomorhamphus sp. "fire"

https://zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1669&SOK=1

Arken i Hudiksvall har jättefina exemplar hemma just nu.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2019-02-24 21:25 #3 av: Kampfisk

#2 jag vet, var där på eventet och såg dom då 😊 vill alltid läsa mer om fisken innan jag köper dom 😊 tyvärr måste man vara guldmedlem på zoopet för att få läsa om den fisken 😕

Anmäl
2019-02-25 09:08 #4 av: Rovfisk

Jag var också där, synd att jag inte visste att du var där så kunde vi ha pratats vid :)

Halvnäbbarna som finns inne där kommer från en mycket god vän till mig, som tyvärr har somnat in nyligen. Det är otroligt friska och sunda individer.

Hmmm...Undrar om det var dig jag pratade med vid akvariumet, där de stora regnbågarna gick ? Du frågade om Silverhajen ?

Anmäl
2019-02-25 10:26 #5 av: Kampfisk

#4 Ja jag stod vid regnbågarna! Var det du som hade med dig en hund? 😊

Anmäl
2019-02-25 12:37 #6 av: Rovfisk

Ja dottern hade med sig sin rödtott som störde föreläsningen så Micke tillslut mutade honom med ett ben Oskyldig

Men vad kul, vi kanske ses där något mer Glad

Anmäl
2019-02-25 16:34 #7 av: Kampfisk

Ja verkligen! Kul att få ett ansikte på dig 😊

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.