Annons:
Etikettnybörjarhörnan
Läst 1448 ggr
FemFem
2019-02-17 20:23

Första akvarium

Hej! Jag funderar på att skaffa ett akvarium med fiskar. Inget stort eller så, kanske fem fiskar eller nåt. Kan ni rekommendera någon bra nybörjarfisk? Vill inte fråga i djuraffär för det känns som att de säljer alldeles för små akvarier och för många fiskar… Kanske fördomar, men jag frågar här istället 😎

Annons:
Slöjstjärten
2019-02-17 22:44
#1

Hur stort akvarium har du tänkt ha? Det finns en hel del nybörjarfiskar …

PeG
2019-02-18 07:08
#2

Ett lite större akvarium är lättare att sköta än ett väldigt litet. Jag skulle sikta på 80-150 liter. Ett större akvarium ger också fler fiskar att välja mellan. Enklast är oftast att ha ett akvarium som kan innehålla ganska mycket växter. Det finns väldigt många fiskar som man kan ha som nybörjare och det är svårt att ge specifika råd utan lite mer information. Det finns en tråd med namnet fisk lite längre ner i listan som innehåller en del bra information och ett par länkar.

Draken
2019-02-18 10:13
#3

Håller med ovanstående, ett akvarium på kring 100 liter är det bästa att börja med. Ett sånt kan du dessutom få tag på väldigt billigt på blocket, beroende på var i landet du bor.

Det är lättare att få balans i ett större akvarium, och du har större utbud på fisk att välja mellan.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: