Annons:
Etikettallmänt
Läst 846 ggr
Catlady91
2/13/19, 9:32 PM

Diskus eller inte?

Hej! Jag har börjat bli lite sugen på Diskus, men hittar ingen bra info om dom. Det jag funderar över är bland annat: Vad behöver de? Hur stort akvarium kräver de? Hur är de att ha? Går de ihop med mina fiskar? Kampfisk, kakaduaciklid, Kardinaltetra, Sorgmanteltetra, Gurami, vietnampleco, Panda pansarmal och gabonräka Har ett akvarium på 250l Vill gärna ha lite info och tips om Diskus, och veta mer om dom 😊

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
Draken
2/14/19, 11:27 AM
#1

Akvariumet är för litet för Diskus, då de helst vill gå i grupp, så rekomendationen jag har hört och läst är 300 liter.

Diskus är en väldigt stresskänslig fisk, så de bör helst inte gå med annat än lugna fiskar.

Det ser ut (på vad du skriver) att ditt akvarium dessutom är ganska fullt nu. Så du kanske inte skall tilsätta någon mer fisk däri.

Hur funkar Kampfisken med de andra ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Goerleena
2/14/19, 1:40 PM
#2

Finns ganska mkt informationsvideor på youtube, en dokumentär på en timme bla. På engelska men väldigt intressant. Bara söka på how to keep Diskus.

C.D
2/14/19, 11:39 PM
#3

Vackra fiskar men kräver utrymme de blir ju som mattallrikar som simmar runt så det gäller även att man har lite höjd på akvariumet + stor burk

Catlady91
2/15/19, 5:40 PM
#4

#1 hade inte tänkt ha Diskus i detta, utan vänta tills jag har ett större 😊 vilket blir när jag har större lägenhet. Kampfisken är otroligt snäll! Han visar nykomlingar att han bestämmer, genom att simma fram och bara brösta upp sig. Men annars är han otroligt snäll, vilket ner erfarna akvarister säger också 😊 däremot är min blå neonguramihane väldigt kaxig! Så jag är chockad att de två inte åkt ihop än. Men han kanske vet sin plats och är kaxig ändå. Han bröstade upp sig emot en hund häromdagen, medan de andra gömde sig 😜 Jag vill alltid veta mer om fiskar, och gärna läsa om dom ett tag innan jag skaffar dom. Så det här med Diskus är nog något år bort 😊 Finns det ingen minivariant av Diskus? Eller en liknande fisk som är mindre?

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Draken
2/17/19, 12:15 PM
#5

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: