Annons:
Etikettnybörjarhörnan
Läst 849 ggr
Bakpotatisen
2019-02-09 16:00

Tips på ciklider!

I mitt nya 180-liters hade jag tänkt att köra lite Sydamerikansk biotop, med typ lite apistogramma och corydoras. Men jag har otroligt svårt att bestämma mig… det jag är sugen på är gärna mycket färg och lekvillighet. Jag hade tänk inreda med mycket rötter, stenar och löv för att få svartvatten.

Men efter mycket funderande så kan jag inte låta bli att bli lite smått förälskade i Malawi och Tanganyika… 180 känns kanske lite litet för Malawi, men det finns ju en del Tanganyika som funkar i den storleken. 

Någon som har bra tips på roliga invånare i mitt nya kar? 😃 kom gärna med förslag på antal också!

Annons:
Bakpotatisen
2019-02-10 00:58
#1

Ingen som har något roligt tips?😕

C.D
2019-02-10 10:23
#2

Tanganyika är jag lite novis på men prinsessan av berundi och så finns ju lite snäcklekare av olika slag. Malawi är det lite för litet egentligen men golden och sokolofi brukar fungera i de mindre burkarna.

PeG
2019-02-10 11:21
#3

Boliviansk fjärilsciklid, tåligare än den vanliga Apistogramma dvärgciklider som tex kakaduciklid

Draken
2019-02-10 12:18
#4

Många av Tanganyikacikliderna fungerar i mindre burkar.

Malawi, skulle jag inte rekomendera, möjligen (som skrivet ovan) golden och Sokolofi. men jag tycker ändå att det är lite i underkant på storleken med karet.

De sydamerikanska dvärgcikliderna kan du ha, och där finns det många olika färger och färgvarianter. Varför inte ett stim Kardinaltetra eller Neontera också¨?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: