Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Förlossning /BB/ barnkammare

Neontetra yngel

2019-02-02 14:11 #0 av: fredrikh

Hej!

För några veckor sedan testade jag att odla lite neontetror. Det lyckades jag med och nu börjar ynglen få sin traditionella röd/blå färg! Tycker det är så fascinerande att se yngel gå från yngel-stadiet till att efterlikna sina föräldrar mer och mer. Jag tog några (väldigt dåliga) bilder med mobilen så att ni skulle få se :)

Anmäl
2019-02-02 14:13 #1 av: fredrikh

Yngelkammaren! har ca 30 yngel i akvariet, i varierande storlekar. 

Anmäl
2019-02-02 14:15 #2 av: fredrikh

Kameran kunde såklart fokusera på allt i bilden förutom ynglet. Gapskrattar

Anmäl
2019-02-02 14:38 #3 av: Galaxy86

Wow !! Aldrig sett innan 😍

Akvariefiskar !! Pokémon och My little Pony !!
Anmäl
2019-02-02 15:35 #4 av: Lojs

Vad häftigt! Grattis!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life."
;)
Medis på akvariefisk.

Anmäl
2019-02-02 16:57 #5 av: fredrikh

#4 Tack! :)

Anmäl
2019-02-02 18:47 #6 av: Lillyrod

Jag har aldrig hört om någon som odlat just neontetra i min bekantskapskrets. Vad roligt att det lyckades. Grattis!

Anmäl
2019-02-03 11:01 #7 av: fredrikh

#6 Tack Lilly!

Anmäl
2019-02-03 13:11 #8 av: Rovfisk

WOW Grattis Tummen upp Har aldrig hört att någon har lyckats odla neontetra i akvarium tidigare :D

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.