Annons:
Etikettårstidsfisk-killis
Läst 761 ggr
julia96girl
2019-01-29 10:45

Clownkillis aggressiva?

Jag har 3 clownkillisar, honor, i ett 54L och jag märker att när jag ger dom mat så schasar den första honan bort dom 2 andra och om jag ger dom mat på två olika ställen så schasar den andra honan bort den tredje och dom simmar med bakfenorna mot varandra och försöker typ slå varandra med sina fenor. Men varför gör dom så? Vissa gånger så simmar dom bara under maten utan att äta den också, bara vaktar den typ och låter inte någon annan komma nära. Blir ju orolig att den tredje fisken inte ska få någon mat eller att dom ska skada varandra. Clownkillis skulle ju vara en fredlig art men dessa verkar inte så fredliga haha

Annons:
Travis D
2019-01-29 11:51
#1

Kanske ge på 3 olika ställen? 🤔

julia96girl
2019-01-29 13:43
#2

Ja jag kan försöka men jag har även flytväxter som täcker ytan en del och fiskarna schasar iväg varandra ganska långt bort. Jag ska även skaffa fler clownkillisar har jag tänkt och om jag har t.ex 6st så kan jag ju inte ge maten på 6 olika ställen.

Draken
2019-01-29 20:26
#3

Clownkillies kan bli riktigt sura och aggressiva. Jag köpte en grupp på 1 hane och 2 honor som jag släppte ner i mitt Guppyakvarium, på en natt lyckades killisarna tugga sönder alla fenor på guppysarna och 3 av dem hade dött.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
2019-01-31 14:29
#4

Killisarna har en tendens att bli väldigt aggressiva  och de flesta arter för sig bäst med en hona och en hane, har haft 5 olika killie sorter, 2 honor och en hane av 2 av dom, slutade alltid med att en hona fick stryk, men alltså, dom är svåra Killisar, tror inte jaf nånsin haft nån som varit snäll. även fast det ska vara en såkalld fredlig art xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

julia96girl
2019-02-01 10:05
#5

Jaha det visste jag inte. Läste på om clownkillisar innan jag skaffade dom och det stod att dom var den fredligaste killisorten. Men det verkar som att det är just den första honan som är väldigt dominant av sig. Tänker att om jag skaffar några fler så kanske hon inte vågar vara så dominant längre? Vill ju inte bara ha 3 fiskar 😅

Draken
2019-02-01 15:49
#6

#5 Du kan ju chansa, men jag vågar inte garantera att det går bra.

Jag har aldrig lyckats behålla fler än den dominanta hanen och den dominanta honan. De har mobbat ut eller slagit ihjäl alla andra fiskar, både Killis och andra jag har haft med dem.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Upp till toppen
Annons: