Annons:
Etikettot-offtopic-och-lekar
Läst 1649 ggr
Lizelda
2019-01-26 01:54

Bubbeltråd

Vi har ju alla ett liv utanför Akvariefisk iFokus och ibland är man sugen på att dela med sig av det med. Vad gör ni just nu? Har ni nån kul hobby som ni vill berätta lite kort om eller varför inte bara slänga in en bild från dagen som gått?

Här hemma har vi för tillfället en extra hund då dagens dejt inte gick alls så hanen fick lånas hem, vilket jag inte alls klagar över! Stor och majestätisk äldre herre 😃

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Galaxy86
2019-01-26 11:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Har en hund ! Jessie som älskar sin kudde

Pokemon hundar och konst

Maleficum
2019-01-26 12:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Själv blev jag ju, lite oväntat, med hund igen. Idag har han varit här en vecka och än så länge går det bra med honom och Kenzie (min blinda kanin).

8 år (i mars) Chihuahua/Papillon blandning (med lite tibetansk spaniel och lhasa apso i släkten).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2019-01-27 13:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Min grånos, han fyller 9 år i April. Bilden togs förra helgen :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2019-01-27 13:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här med bästa kompisen. 8 åriga schäferhannen Ouzo 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2019-01-27 14:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Det lutar mot att det kan bli samma snömängder som ifjol 😓

Det är uppehåll just nu, men det har snöat konstant sedan i Fredags, och till veckan ska det komma minst lika mycket till 😮

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
2019-01-27 17:47
#6

Här ska det snöa hela dagen imorgon och kanske komma lite regn på det en stund också :P Inte riktigt vad jag såg fram emot!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Draken
2019-01-27 18:20
#7

Usch, snö OCH regn. Blir inge bra väglag där inte 😮Hoppas ni klarar er undan det ena eller det andra :/

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2019-01-27 18:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

URK 🤢 Stackars mina fiskar 😭 ( Ja, håller på med vattenbyte nu ;) )

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lizelda
2019-03-16 22:56
#9

Alla ni som stånkar och stönar över släpande av hinkar eller slang när man ska göra vattenbyten ska nu få stöna över lyxen här hemma hos mig under vintern. I vardagsrummet står de inomhuskar som är igång (har två i garaget också) och i samma rum bor även vår ena kamin. Här eldar vi ordentligt, så det blir varmt och mysigt (och jag kan helt enkelt inte låta bli att elda för det är så kul 😂) och karen dunstar rätt ordentligt! Ta även med i beräkningen att våra två katter vägrar dricka ur något annat än akvarierna så är det bara att fylla på lagom mängd en gång i veckan. Inget stånk, inget stön, bara lite nytt vatten! 😃

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Draken
2019-03-17 12:42
#10

Hade helt glömt bort denna tråd 😊 Bra initiativ att lyfta fram den :D

Vad har ni för väder runt om i Sverige, här snöar det IGEN och blåser ganska hårt, det känns som en tidsålder innan våren har en chans att bita sig fast

#9 Om det bara vore så enkelt. Använder slang till mina, men tänk om man bara kunde fylla på eftersom 😃

På sommaren,om det är riktigt varmt behöver jag dock bara fylla på, eftersom jag då kör med öppna kar då. 👍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
2019-03-17 15:00
#11

Jag har inget emot vattenbyten. Mina kar är dock inte så stora. Pysslet är en del av akvaristiken och jag gillar det. 

Mulet idag men inget regn. Blåser en del men varmt. Plockade årets första gräs och några små maskrosblad till marsvinen idag på promenaden 👍

Maleficum
2019-03-17 15:24
#12

Regn och blött här idag :( Vill ha lite sol och värme nu så tomten kan torka upp (just nu är det bara en stor sjö!).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2019-03-18 08:00
#13

Det kräksnöade hela dagen igår, det blåste på tvären och var bara elände. Just nu är det uppehåll, men flera av bussarna är inställda. Tempen ligger kring nollan.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Maleficum
2019-03-18 12:04
#14

Regn idag igen :( Vart sol en kort stund igår på eftermiddagen men det vara inte superlänge.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2019-03-18 12:06
#15

Världen består endast av snöfall just nu känns det som 😭

När jag gick hem från jobbet, så hade det snöat så mycket att tom ambulansen hade kört fast. Och då var det ändå skottat imorse när jag kom till jobbet.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
2019-03-18 12:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Mina växter slutar aldrig växa nu ! Har just problem med roten som bli rött! 😓 har även klippt växter idag. Ska ta vattenbyte i veckan 😊

Pokemon hundar och konst

Maleficum
2019-03-18 18:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Börjat övergå till snö här också, men ligger fortfarande på plussidan så är blöt äcklig snö med blåst. Usch!

Får trösta mig med att jag ska få rida min absoluta favorithäst på lektionen ikväll! Och har en Gletta hemma som värmer upp min säng åt mig ;)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lizelda
2019-03-19 04:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Vi har banne mig haft alla väder möjliga idag! Rejält snöfall, piskande regn, mulet och givetvis strålande sol - ibland i kombination med annat! Stormat nästan non stop senaste veckan, strömavbrott två gånger samma kväll förra veckan och gräsmattan sviktar när man står på den för den är så genomblöt 🥵 Men Gringo och Loco fick flytta in i helgen då det bara var de två kvar så då fick de plats i det karet vi har igång :) Gringo fattade att det fanns en grotta i nya karet. Loco… Not so much…

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Draken
2019-03-19 07:01
#19

Idag skiner solen. jag skall på HLR utbildning mellan 8-11, sen blir det hem  och fortsätta förberedelser till helgen 6 och 7 April.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lizelda
2019-03-19 17:58
#20

Strålande sol och 15,5 grader ute, kan inte klaga 😃

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Maleficum
2019-03-19 21:11
#21

Idag var det härligt soligt väder :D Tur det när man segar sig runt på "långpromenad" med gamlingen (går inte så fort numera för Gletta). Men hon blev överlycklig att få följa med till stallet på kvällen och hälsa på massa roliga människor.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2019-03-20 10:57
#22

Solen skiner från en klar blå himmel. det är plusgrader, och snön verkar ge vika, åtminstone lite, för solen :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
2019-03-20 18:24
#23

Sol här med idag blandat med regn. Det är aprilväder. Byter hela tiden. Enligt prognosen är det slut med minusgrader på nätterna nu iallafall. Krokusen blommar och påskliljorna på väg upp. Igår såg jag en citronfjäril 👍

Galaxy86
2019-03-21 08:40
#24

Vi regn rusk! Och lite blåsig bor nära havet. Nu blir det kaffe 😍

Pokemon hundar och konst

Draken
2019-03-23 13:00
#25

Har varit soligt, men blåsigt, i ett par dagar nu. Fortfarande kan det bli minusgrader på natten, men som högst 2-3 minus. Under dagen är det plusgrader.

Enligt smhi är det risk för full snöstorm imorron, men hoppas att de har fel.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
2019-03-23 13:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Riktigt vårväder här idag! Soligt och tussilagon titta fram och Gletta ville ner och doppa magen i varenda dike vi gick förbi och ville sen bli dragen i gräset.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2019-03-26 18:04
#27

Blev ingen snöstorm i Söndags som tur är. Solen skiner och det blåser dock hela tiden.

#26 Längtar tills den dagen mina småflickor kommer hem, blossande lycklig och lämnar fram 2 tussiga tussilago åt mig 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Maleficum
2019-03-27 22:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Äntligen färdig med mitt 3000 bitars pussel som jag kämpat med ett bra tag nu!

Fick det av mitt, numera, ex för han trodde det skulle vara enkelt att lägga med alla färger men det gjorde det nästan svårare! 

Trodde först nån bit saknades när jag börja närma mig slutet men visa sig bara jag satt den på fel ställe för den passade så bra in där också.

Har tre till 3000 bitars pussel jag inte lagt än, nu ska jag bara bestämma vilket jag ska börja med :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2019-03-28 08:42
#29

WOW , fattar inte att du har tålamod att lägga 3000 bitars pussel, jag skulle bli tokig efter ett tag 😊

Hemma med huvudvärk idag. Alvedon och nässpray är mina bästa kompisar idag ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
2019-03-28 12:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

#29 Har lagt ett 5000 bitars, men det gör jag inte om :P Både pga platsen det tog och tiden!

Satt högsta gränsen på 3000 nu eftersom mitt bord precis håller ett så stort pussel (sen har jag bitarna på brickor någorlunda sorterade för att göra det enklare) och det passar på pusselmattan (fick använda två bord och två mattor för 5000 bitar och det blev lite knöligt om man ville rulla ihop det och lägga undan det ett tag så fick täcka det med ett lakan om jag behövde bordet eller fåglarna flög runt ute).

De större pusslen brukar jag pausa med ibland och lägga mindre pussel emellanåt. Har flera pusselmattor så kan ganska enkelt växla mellan olika om jag vill.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
2019-03-28 12:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Dessa tre är valet för nästa omgång. Dock är jag osäker på om jag ens vill försöka mig på det med hästarna för det lär vara supertrist och långdraget att lägga med allt gräs!

Lutar mest åt kartan tror jag även om fanatsy motivet kanske är enklare.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
2019-03-29 07:43
#32

Det med hästarna var jättefint, men jag förstår att det måste bli jobbigt med allt gräs och alla blommor fördelade på kanske 2700 brickor :/

Det med delfinerna var otroligt fint :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2019-03-29 21:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Åsså jag mitt jävla pucko, tror ni inte jag lyckades dänga min telefon i backen idag. Man ska inte ha telefonen liggande löst i fickan när man springer på ambulanslarm 😭

Var bara att bita ihop och köpa en ny 😓

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2019-04-08 09:07
#34

Terrariemässan vi hade ordnat igår vart en succe, det var så himla roligt :D Jag har med mig hem, förutom Zaga (skäggagam), 2 lådor med "Red-runners" en avelsgrupp Dubia. Zophobas och mjölmask. Växter, mat till både ödlor och insekter, ett par grottor och massa annat  :D

Har inga bilder på Zaga tyvärr, då hon är väldigt skygg än så länge, men ska försöka flörta fram henne med en smaskig "red-runner" eller Dubia, så kanske hon vill visa sig Skrattar

Besökarantalet var över 600 stycken och lokaltidningen var också på plats och intervjuade både oss, flera av säljarna och besökarna.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Lizelda
2019-04-11 14:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

I måndags fick vi tillökning här hemma 😃

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Upp till toppen
Annons: