Annons:
Etikettakvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 770 ggr
Saab95
1/23/19, 5:38 PM

Doppvärmare

Hello. Någon mer som är trött på o tempa in en ny doppis? Efter 4 dygn kastade jag ut skiten. Ska aldrig mer köpa en jäger doppvärmare. När man ställer den på 26c blir det 30,1 i akvariet. Efter som sagt 4 dagar av skruvande åkte den nya jäger i soperna. Hur svårt kan det vara år 2019 o göra en fungerande termostat i doppvärmarna??

Annons:
Lillyrod
1/23/19, 9:42 PM
#1

Vad konstigt. Jag har Jäger i alla mina kar och har alltid haft. Inga som helst problem med dem. Kan det vara något fel på den du köpt kanske?

Wilma4ever
1/24/19, 5:25 AM
#2

Om du hade ställt den på 22 kanske den hade hamnat på 26 grader och hållt det då? Vet inte men det var bara en tanke och du hade sluppit kasta den

usvead
1/24/19, 6:00 AM
#3

Jag har samma erfarenhet av Jäger, kalibrera hit och kalibrera dit. Dessutom hade jag en som löpte amok och sedan dess så kör jag utan doppvärmare i alla kar. Enda undantaget är när jag haft Kampfisk, men då hade jag en mindre typ som var mycket enkel att hantera.

Draken
1/24/19, 11:58 AM
#4

Har haft jäger i alla år tidigare, inga problem. Men nu på senare tid har det blivit något vaising i tillverkningen tror jag.

Alla jag har köpt nya har inte fungerat som de skall, jag har måstat sätta ner tempen till betydligt lägre än det jag vill ha i karet. Nu står den enda jag har kvar på 20 grader, och det är 27 i akvariumet.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

PeG
1/24/19, 12:30 PM
#5

De senaste jag köpt har haft problemet som Rovfisk nämner dvs att jag har behövt ställa in en väsentligt lägre temperatur än vad velat ha i karet. Den jag har nu står på 21 grader och temperaturen varierar mellan 24,6-25,0 enligt den digitala termometern. Den jag hade innan gick sönder och temperaturen var uppe i nästan 31 grader trots att det var svalt i rummet. Som tur var så klarade alla fiskar sig igenom det.

Saab95
1/24/19, 3:00 PM
#6

Ja det verkar vara svårt o ställa in dom, köpt en annan idag funkar kanon. Står på 16c tempen visar 26.6 exakt så vill ja ha det👍

Annons:
Draken
1/24/19, 4:54 PM
#7

Eheims och Aquaels värmare är mycket bättre. Visst kan det bli vaiusing med dem också, men de håller åtminstone den temperatur man har ställt in värmaren på.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: