Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (14) Senaste inläggen Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare

Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Levandefödare

Yngel med stora magar

2019-01-21 19:14 #0 av: ErikaGarcia

Hej!
Jag såg idag när jag kom hem att en av mina guppysar har fått yngel, hade honan i ett eget kar där hon fick sina yngel. Nu såg jag dock att ynglerna har jätte stora magar, jätte uppblåsta och dom kan knappt simma för magarna är så stora. Någon som upplevt något liknande? Vad gör man, är det något att ha kvar?

Anmäl
2019-01-21 20:20 #1 av: PeG

Förmodligen har de bara ätit alldeles för mycket. Guppy yngel kan vara glupskare än vad som är nyttigt och lyckas ofta få i sig förvånansvärt mycket mat.

Anmäl
2019-01-22 07:25 #2 av: Rovfisk

Låt bli att mata ett par dagar och se om svullnaden går tillbaka :) Som skrivet ovan, har de förmodligen ätit för mycket ;)

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler och Autism

*Medarbetare på Leopardgecko

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.