Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (14) Senaste inläggen Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan

O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Nybörjarhörnan

Sällskap till endlers

2019-01-21 13:17 #0 av: Joline

Vi håller på och startar upp ett 120L till endlers. Behöver råd..
Hur många ska de vara för att må bra och vad kan jag ha mer för fisk tillsammans.
Kan man ha trinidads med endlers?

Anmäl
2019-01-21 14:05 #1 av: PeG

Min son startade med en hona och en hanne i sitt akvarium. De var bara två under kanske 3 månader men sedan exploderade endler populationen. De verkar helt ointresserade av att äta yngel så utan någon annan fisk som kontrollerar populationen så måste man hitta någon som vi ha en massa fisk.

Guppys kommer att korsa sig med endlers. Du måste bestämma om du tycker att det är ok eller inte men undvik gärna att sprida avkomman utan att vara väldigt tydlig med att de är hybrider.

Anmäl
2019-01-21 17:24 #2 av: Rovfisk

Jag brukar kunna ha endast Guppy/endlers, tillsammans med snäckor och kanske nån räka :)

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler och Autism

*Medarbetare på Leopardgecko

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.