Annons:
Etikettövrigt
Läst 972 ggr
Nht1
2019-01-20 13:21

Sort av Slöjstjärt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej alla, Mitt första meddelande här så jag hoppas att det blir rätt. Jag har fått ett akvarium med två slöjstjärtar. En guldfärgad som ser ”traditonell” ut och en melerad som har otroligt stora vackra fenor. Har någon koll på om det är olika arter? Har bara sett ”traditionella” slöjstjärtar i de butiker jag har besökt. Bifogar par bilder på fiskarna. Stort tack på förhand

Annons:
Draken
2019-01-20 13:38
#1

Hej och välkommen :)

Den Orangea/Röda är den vanliga sorten, precis som du själv skriver.

Jag är lite osäker på vad det är för färgteckning på den andra, men tror det kan vara "Shubunkin" är dock väldigt osäker på om det är rätt dock.

Hoppas att några av våra mer kunniga medlemmar på just slöjstjärt hittar in i tråden :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
2019-01-20 16:15
#2

Tror väl när de har riktigt långa dubbla fenor som kalas veiltail och fläckigheten den har kallas calico (dock var det otydligt på bilden om den har dubbla fenor eller en enkel? är det en enkel är det som Rovfisk skriver en Shubunkin). Sen när de har kortare fenorna kallas det fantail istället (och så räknas väl färgen på din till röd)

Finns rätt bra och trevlig info om just slöjstjärtar (och guldfiskar) på guldfisk.se.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: