Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar

Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Sjukdomar

Zebrafisk Danio rerio

2019-01-17 12:27 #0 av: Gittrix

Jag har 12 st stora fina zebror. För ett par veckor sedan såg jag att en hade en vit tuss på underläppen. Idag upptäckte jag till min fasa en till. Kan det vara nån smittsam sjukdom?

Anmäl
2019-01-17 13:33 #1 av: PeG

Risken är stor att vita tussar är någon form av svamp.

Anmäl
2019-01-17 19:22 #2 av: Gittrix

Tack för svar.
Jag misstänkte det, får ta en tur till zoobutiken.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.