Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar

Övriga fiskar

Siamesiska algätare växer ojämnt/inte

2019-01-14 21:27 #0 av: Lillräkanf

Jag köpte ett gäng siamesiska algätare för några månader sedan men de växer ojämnt och en har inte vuxit alls.
En är ca 4cm och de andra 3-3,5cm men en är bara 1,5cm(alla var så här små när jag köpte dem) hen äter lika glupskt som de andra och är ibland lite tjock och go runt magen (ej förstoppad) så alltså den beter sig likadant som de andra förutom att den inte växer.. Är detta normalt?

Anmäl
2019-01-14 22:15 #1 av: Maleficum

Har också råkat ut för samma sak med ett gäng jag köpte för ett antal år sedan. Hade fem stycken och en av dem växte knappt något alls under alla år jag hade dem men den var lika pigg och glad och levde ungefär lika länge som de andra i gruppen.

Hemsida
Deviantart, foton, teckningar och målningar
Instagram

Anmäl
2019-01-15 07:41 #2 av: Lillräkanf

#1 intressant.... 💚

Anmäl
2019-01-19 15:18 #3 av: Rovfisk

Mina växer också väldigt ojämt, en (av 5) har vuxit ifrån alla de andra som ser ut som pluttar i jämförelse.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2019-01-19 17:06 #4 av: Lillräkanf

Skönt att höra att de inte är ovanligt

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.