Annons:
Etikettnybörjarhörnan
Läst 643 ggr
Wilma4ever
1/13/19, 10:58 PM

Blyg platy

hej,  jag är ny med akvarium så det är kanske dum fråga men jag har 5 Platy ihop med neontetror och otocinklus. Mina Platy har simmat ihop nära på i stim men nu ett par dagar så har en mest legat still gömd bakom en växt och idag simmade hon ( tror det är hona ) in i en malgrotta och har legat där mest hela tiden helt ifred. Är hon dräktig så det är naturligt eller är hon kanske sjuk?  När hon varit ute med dom andra så har det inte synts nån skillnad  men det är mest nu när hon gömmer sig från  dom andra och knappt kommer för att äta.

Annons:
Draken
1/14/19, 2:38 PM
#1

Kan vara så att hon är mobbad av de andra.

Har du sett om de jagar henne, eller på något vis "är på" henne när hon väl visar sig ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Wilma4ever
1/14/19, 2:58 PM
#2

Det finns en som verkar lite mer på henne och stångas men jag trodde att det kanske var en dominant hanne och det var som det skulle om det var lekperiod. Den hannen är iofs rätt så mycket på en annan Platy också och jagar runt den men den andra jagade gömmer sig inte på samma vis

Draken
1/19/19, 6:38 PM
#3

Det låter som om hon är en hackkyckling.

Har du möjlighet att flytta henne, eller flytta hannen som verkar vara på de andra ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Wilma4ever
1/23/19, 6:59 PM
#4

Det har nog lugnat sig lite. Den som hackade simmar mest i par med en. annan och sen är det ett annat par också. Den som blev hackad på går för sig själv men har nog inte ont av det verkar det som. Dom som går i par nu är upptagna av varandra så det kanske blir .yngel nån gång i stället för bråk.

Upp till toppen
Annons: