Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Växter

Fästa mossa

2019-01-13 00:48 #0 av: lillagreizn

Hur fäster man mossa på bästa sätt? :)

Anmäl
2019-01-13 09:41 #1 av: Belzebubble

Jag knöt den med en fisketråd. :)

Anmäl
2019-01-13 10:23 #2 av: PeG

Och jag med en tråd avsedd för matlagning. Efter några veckor har mossa fastnat och du kan ta bort tråden.

Anmäl
2019-01-13 10:55 #3 av: 02mateo

Brukar använda mig utav sytråd eller superlim, båda har funkat bra.

*Medarbetare på Akvariefisk

Anmäl
2019-01-13 11:56 #4 av: Rovfisk

Fiskelina.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Autism och Amerikanska bilar.

*Medarbetare på Leopardgecko

Anmäl
2019-01-13 12:00 #5 av: hejkomochhjälpmig

Använder sytråd eller limmar fast detmed ISTA glue, som är helt ofarligt för akvarieinvånare och härdar så fort det kommer i kontakt med vatten. Sitter som berget sen.

Anmäl
2019-01-13 12:14 #6 av: lillagreizn

Tack för tips 👍

Anmäl
2019-01-14 15:13 #7 av: mats08

#5 Kan man limma under vattnet innan det hinner stelna? Eller måste man ta upp det man ska limma växten med och limma ovanför ytan?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.