Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Nybörjarhörnan

Vad först?

2019-01-08 02:32 #0 av: tanglytails

Jag tänkte starta upp ett akvarium & när jag läser angående det så står det att man ska börja med några fiskar men är det även så om man vill ha räkor & mal/ar också? Är det bäst att börja med några fiskar oavsett eller kan jag börja med räkorna ex? :)

Anmäl
2019-01-08 07:01 #1 av: Rovfisk

Vissa räkor kan vara känsliga mot helt nystartade akvarium, så jag rekomenderar att du kör in karet med några fiskar först.

Hur stort är karet du tänker starta upp, och vilka fiskar har du i åtanke :)

Läs gärna länkarna nedan också :)

https://akvariefisk.ifokus.se/articles/56a7c02e8e0e747a560004cf-starta-ett-akvarium-steg-for-steg?articles-2

https://akvariefisk.ifokus.se/articles/532dcc2a8e0e746ab60031c0-starta-ett-akvarium-nyborjarguide?articles-2

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2019-01-08 08:26 #2 av: tanglytails

Det är på 240L, jag har inte bestämt mig angående fiskar än men dåså, fiskar först! :)

Har läst första men läser andra också då! Tack 😊

Anmäl
2019-01-11 11:10 #3 av: Rovfisk

Lycka till :)

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2019-01-11 15:30 #4 av: tanglytails

Tack!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.