Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (14) Senaste inläggen Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser

Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Berättelser

Conversanos sällskapskar

2018-12-29 16:21 #0 av: conversano

Hejsan! Jag tänkte göra en liten tråd om mitt 50L välvda glasakvarium, mest för att det är kul, men också för att det här är mitt första akvarium på ett tag och jag kommer säkert behöva ställa några frågor. Bilden är från i somras när jag först startade upp det!

Fisk just nu:

4 endler

2 påfågelgoby

5 pygmépansarmalar

Växter:

Valsnera gigantea

Hygrophila corymbosa

Hydrocotyle tripartita

Taxiphyllum barbieri

Anmäl
2018-12-29 17:13 #1 av: conversano

Såhär såg det ut före och efter en tur till Åleds akvarium igår. Det blev två nya växter och en flickvän till min gobyhaneSkrattar Är det Romeo och Julia kanske? Dessutom ska mina pansarmalar flytta snart.

Anmäl
2019-01-01 12:32 #2 av: Rovfisk

Jättesnyggt :D

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler och Autism

*Medarbetare på Leopardgecko

Anmäl
2019-01-01 20:35 #3 av: conversano

#2 Tack så mycket!

Anmäl
2019-04-13 10:12 #4 av: conversano

Nyaste tillägget i samlingen. Ett Aquael shrimp set 30L med amanoräkor. Just nu är det lite grumligt, men  det försvinner förhoppningsvis snart. Till påsk ska lite fler växter och en kampfisk införskaffas också.

Anmäl
2019-04-13 11:59 #5 av: Rovfisk

Kommer bli jättesnyggt med en färgglad Kamphanne i det karet Kär

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler och Autism

*Medarbetare på Leopardgecko

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.