Annons:
Etikettallmänt
Läst 1419 ggr
Catlady91
2018-12-13 13:22

Regnbågshaj vs eldstjärt

Idag kommer mitt nya akvarium, som är på 250l 😍 Jag har alltid vart lite smått kär i regnbågshaj och Eldstjärt. Har läst på lite om dessa arter, och några påstår att de kan vara elaka. Vad är era erfarenheter? Kan man ha dom tillsammans, eller ställer det till problem? Har lite beslutsångest över vilken jag ska skaffa 😜

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
Galaxy86
2018-12-13 14:16
#1

Haft regnbågslabeo!! Den va så snäll !! Har Eldstjärt nu men Gillar den första bäst

Pokemon hundar och konst

Lillyrod
2018-12-13 19:27
#2

Alla fiskarter som blir understrukna när man skriver dem går att klicka på. Då kommer man till sidans Lexikon där man kan läsa lite om fisken. 

T ex Eldstjärt.

Galaxy86
2018-12-13 19:31
#3

#2 Oj ! Tänkte jag inte på! 😊

Pokemon hundar och konst

Xseros
2018-12-13 22:30
#4

Regnbågen enkelt (kolla bara på min profilbild haha) har en i akvariet och är verkligen pricken över i. Den är snäll mot alla andra fiskar och mycket livlig


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Catlady91
2018-12-14 09:10
#5

Kan man ha Eldstjärt och regnbågshaj tillsammans? Har ett kar på 250l. Vill gärna ha rekommendation på andra fiskar, gärna lite större 😊 inga fiskar som riskerar mina fiskars hälsa. Vill att alla ska kunna samsas 😊 gick från ett 60l till ett 250l igår, det är ganska tomt i det nya karet kan jag lova 😂 mina fiskar märks knappt!

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Draken
2018-12-14 10:14
#6

Jag skulle inte rekomendera att ha dem tillsammans. Risken är stor att de stressar ihjäl varandra.

Eldstjärten är ju en "ensamvarg" och jag har för mig att även Regnbågen är det. Och eftersom de är ganska lika till utseendet, så ärdet dumt att chansa.

Regnbågen har ett betydligt bättre temprament än vad eldstjärten har.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Catlady91
2018-12-15 19:16
#7

Blev en regnbågshaj och två Mosaikgurami 😊 nån som har tips på fler fiskar? Gärna i lite större storlek 😊

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Draken
2018-12-17 16:25
#8

Nån stimfisk som är lite större kanske ? Det finns jättefina och färggranna inom regnbågsfiskarna, de har även ungefär samma krav på vatten och miljö som de du redan har :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: