Annons:
Etikettallmänt
Läst 765 ggr
Catlady91
2018-12-09 19:39

Aggressiv kampfiskhona

Hej! Jag köpte två kampfiskhonor för några dagar sedan. Hade en hona sedan innan. Den hona jag haft sedan innan, har jagat de två nya sedan första dagen. De nya gömmer sig mycket, den ena mer än den andra. Den ena är lite mer tuff, och gömmer sig inte lika mycket. Men den andra gömmer sig jämt. Är detta något jag ska vara orolig över? Eller kommer det ge sig? Den gamla honan ger sig även på mina sorgmanteltetror ibland, medan min kampfiskhane inte jagar en enda fisk längre sedan han fixk tre flickvänner istället för en.

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
Sebastian0403
2018-12-09 22:00
#1

Det kommer nog lägga sig

Sebastian0403
2018-12-09 22:00
#2

Ge dom lite tid så borde dom sluta

molam
2018-12-09 22:32
#3

KAn va en aggressiv hona

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Rafflan
2018-12-10 01:24
#4

hur stort är akvariet?

Om jag fattat din tex rätt har du 1 Kampfisk hane och 3 Kampfisk honor i samma akvarium? då kan det vara orsaken till aggressiviteten, kampfisk hanar och honor träffas bara vid parning och ska inte bo ihop, om man håller dem ihop blir dem stressade, vilket ofta leder till aggressivitet tills någon dör.

Ta ut hanen och sätt honom i ett eget akvarium, så kommer nog honorna lugna sig.

Catlady91
2018-12-10 07:31
#5

60l, och jag har inget mer akvarium

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Belzebubble
2018-12-10 08:42
#6

60 l, och du har alltså 3 kampfiskhonor, en kampfiskhane samt andra fiskarter i? 

Inte så konstigt att de är aggressiva. Dela på fiskarna. Kampfiskhanar bör leva ensamma då de är revirhävdande. Även deras lek är aggressiv, därför bör man inte hålla hanar med honor. Det står lite i namnet, kampfisk. Honor kan gå ihop men inte alltid, och vad jag vet brukar det då röra sig om fler honor samt större akvarium.

Annons:
Draken
2018-12-10 11:12
#7

För mycket fisk i ett för litet akvarium, där har du ditt problem.

Kampfiskar skall ALDRIG gå tillsammans hanar och honor. Honorna kan man ha i samma akvarium, men även där kan det bli bråk.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Catlady91
2018-12-16 14:45
#10

Har ett kar på 250l nu, och nu är allt lugnt i karet. Förutom att alla fiskar fortfarande är lite vilsna där, men det förstår man när man går från 60l till 250l 😊 alla är så nyfikna och undersöker allt!

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

PeG
2018-12-16 15:05
#11

Hoppas att det fortsätter att gå bra. Med kampfiskar är risken stor att de ryker ihop igen när de etablerat sig i nya akvariet. Det kan gå om du har tur men risken är stor att det inte går att ha dem ihop.

Draken
2018-12-17 16:38
#12

#10 Om jag vore du, så skulle jag skilja hanen från honorna. Om du har kvar 60 litern, så sätt ner hannen där ensam istället. Jag hade inte vågat ha den tillsammans med honorna.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: