Annons:
Etikettvilken-fisk
Läst 1646 ggr
Galaxy86
12/6/18, 2:38 PM

Vem ägg!! Hur jag?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Omg har vita ägg !! Som är på rutan!! Någon som vet vem?? Hur skyddar jag äggen?? Akvariet Neontetror Platy ? Anisctrus Pansarmalar Siamesisk algätare.??

Pokemon hundar och konst

Annons:
[SonjaG]
12/6/18, 3:04 PM
#1

Pansarmalarna tror jag..

Galaxy86
12/6/18, 3:11 PM
#2

Tack !! Hoppas 😍

Pokemon hundar och konst

Basilusk
12/6/18, 3:25 PM
#3

Grattis!

conversano
12/6/18, 6:32 PM
#4

Grattis!😃 Det är definitivt pansarmalarna som lekt. Rom som är genomskinlig eller svagt gulbrun är befruktad och grumlig, gulvit rom  är obefruktad. Du kan låta dem sitta kvar eller försiktigt skrapa bort dem med ett kreditkort eller liknande, det spelar inte så stor roll. Se bara upp för glupska fiskar och svamp. Svamp ser ut som ett vitt ludd på äggen, och om du vill finns det fiskmedicin mot svamp att köpa. Bra cirkulation motverkar också svamp.

Äggen borde kläckas om 3-5 dagar ungefär, och då föds ynglen med en gulsäck som de livnär sig på de första dagarna. Cyclops är smått nog för att mata dem med när gulsäcken väl är borta. Hoppas att det går vägen!

Galaxy86
12/6/18, 6:42 PM
#5

#4 städade akvariet igår! Sen dess blev det ägg 😍 Hoppas en klarar sig !! Har problem med mina växter hållet på anpassa sig måste köpa näring. Mina platys gillar dom 😂

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
12/7/18, 5:47 PM
#6

Tyvärr är alla borta nu 😢

Pokemon hundar och konst

Annons:
Lizelda
12/8/18, 4:28 AM
#7

Jag har fått yngel på pansarmalar en gång (mitt i en flytt så den kolade) men av det jag förstod så är det nästan ett krav att ha en äggtumlare för de kräver såpass mycket rörelse i vattnet. Vet inte om vanliga djurbutiker har det men Marlene på Marlenes Zookällare (finns på facebook) säljer och skickae, tror hon skulle ha 200:- + frakt för den :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

conversano
12/8/18, 1:33 PM
#8

Vattenbyte med kallare vatten kan ibland trigga lek hos pansarmalar, så jag tor det var rengöringen som gjorde susen första gången. Du kan ju alltid försöka igen. Mina pygmépansarmalar lekte för inte så länge sedan, och säkert hälften kläcktes även om jag bara rörde runt i yngelkaret några gånger om dagen för att få igång vattencirkulationen. Tyvärr dog dem eftersom inget jag försökte med var litet nog för dem att äta.

Galaxy86
12/8/18, 3:18 PM
#9

Jag Tänkte göra ett vattenbyte nästa vecka! 😀 får jag inte igång växterna köper jag nya. 😀 känner för möblera om

Pokemon hundar och konst

Upp till toppen
Annons: