Annons:
Etikettallmänt
Läst 685 ggr
Sebastian0403
12/2/18, 1:05 PM

Ville bara dela med mig en liten bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Haha, ja som det står i rubriken så ville jag bara dela med mig en bild på mina 1 månaders gaml Platy yngel Och ja dom är i en yngelkasse för dom blev isläppta där när dom föddes men jag ska ta bort den när dom har vuxit till ungefär 2-3 centimeter så ingen äter upp dom

Annons:
Lillyrod
12/2/18, 7:17 PM
#1

Jag tror inte den lär växa sig så stor i den lilla boxen. De slutar växa på utsidan och bara på insidan när platsen inte finns. Det är bara synd om den stackarn som får vara där i.

Sebastian0403
12/2/18, 7:22 PM
#2

Men vart ska jag lägga han? Om jag lägger han i akvariumet kommer han säkert bli uppäten Och den är större en på bild den är 20x15x10 cm

Sebastian0403
12/2/18, 7:24 PM
#3

Eller hon blev lite fel

Lillyrod
12/2/18, 7:54 PM
#4

Jag tror inte den blir uppäten om du inte har väldigt glupska fiskar och noll gömställen. 

Det är en anledning av många att fixa en bra inredning för fiskarna. Vill man ha yngel så ser man till att de klarar sig utan att behöva bo på det viset. 

Jag är säker på att du vet hur det ska vara. Växter, stenar och rötter gärna tillsammans bildar fina gömställen för småfisk eller om någon bara vill vara ifred en stund 👍

Sebastian0403
12/2/18, 8:01 PM
#5

Ja, jag har väldigt mycket växter ( täcker nästan halva karet) Så du tycker att jag bara ska ploppa ut dom Men jag är ganska säker på att fjärilarna tar dom eftersom dom alltid är runt yngelkassen och försöker äta dom genom plasten asså dom simmar in i plasten och biter på den för att komma åt dom :(

PeG
12/2/18, 8:57 PM
#6

I yngelkassen så syns dom och därmed försöker fjärilarna att ta dem. Även om de är skyddade så är det en väldigt stressande tillvaro för ynglen. Jag tror på att låta dem gå med övriga och att ha massor av gömställen.

Annons:
Sebastian0403
12/2/18, 9:00 PM
#7

Okej Så jag ska bara släppa ner dom? Och hoppas på det bästa?

Lillyrod
12/2/18, 9:03 PM
#8

Släck först och släpp dem när det är mörkt i karet. Då hinner de bli bekanta med omgivningarna.

Draken
12/3/18, 8:31 AM
#9

Jättefin. Men håller med övriga, ynglen mår bättre av att få vara i karet där de kan växa på sig riktigt :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Sebastian0403
12/3/18, 8:52 AM
#10

Tack! Ska släppa i dom ikväll när det har släckt och hoppas på det bästa :)

Upp till toppen
Annons: