Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 938 ggr
Catlady91
11/30/18, 7:01 PM

Är min fisk blind?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Såg att en av mina pandor har två vita ögon. Betyder det att den är blind? Den tyr sig gärna till andra pandor, och blir ganska still om den är ensam. Men den kan simma ensam också, men är helst med en annan panda. Är det isåfall något jag ska bry mig om? Den äter och verkar må bra.

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Annons:
Sebastian0403
11/30/18, 7:29 PM
#1

Tror den är blind då, men kan ha fel Och om den äter och mår bra så ser jag inte att det skulle va några problem

Xseros
12/1/18, 12:31 AM
#2

Pandor är väl stimfiskar? Det är väl normalt för dem att ogilla att vara ensamma


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Draken
12/1/18, 10:58 AM
#3

Den kan vara blind, men det kan också bero på vattnet. Grumlig ögonhinna på fiskarna, så kan det tyda på att vattnet är smutsigt eller att det är något annat som inte stämmer i miljön den lever i.

Gör ett större vattenbyte och kolla nitrithalten i akvariumet.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
12/5/18, 6:22 PM
#4

KAn vara bling, kan vara skadad i ögonen och kan bero på vattnet, det är rätt svårt att veta =) men testa ett lite större vattenbyte och avvakta och se =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

PeG
12/5/18, 7:31 PM
#5

Och så länge den äter och beter sig normalt vilket i det här fallet också är att simma med sällskap så skulle jag inte göra så mycket annat än vattenbyten.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Catlady91
12/6/18, 3:43 PM
#7

Har kollat värdena, och de ser bra ut. Ingen annan fisk har problem mes ögonen, bara denna.

❤️ Jag jobbar hårt, för att min katt ska leva gott ❤️

💪 Man måste våga misslyckas, för att lyckas 💪

Upp till toppen
Annons: