2018-11-28 20:38 #0 av: Drakellen

Jag har nu beslutat att sälja mitt stora akvarium då jag måste göra plats för andra husdjur som har börjat få det för trångt. Akvariet är på 103 liter (Bredd: 74 cm, djup: 35 cm, höjd: 40 cm) och har en lätt ramp med ett väl fungerande lysrör.

Det några små (mycket små) ytliga repor på insidan men hela tanken är helt tätt och jag har aldrig fått en läcka av den, trots två flyttar.

Fiskbeståndet består av:

• 6,5 platy (där den halva är ett ungt exemplar),

• 3 eller 4 khuli-ålar (de är omöjliga att räkna),

• Några strutsnäckor

• En ancistrus vid namn Malte.

Platysarna är bra avelsdjur (som alla levandefödare) och har mycket vackra färger, allt från blå/grönt till rödfläckiga. Om man är intresserad av akvariet men inte fiskarna, får man antingen börja se sig om efter annat eller meddela mig i förväg så att jag kan omplacera dem innan hämtning. Växter och pump medföljer, kanske även inredning om det är önskvärt.

Jag säljer även en hel del utrustning, som antingen kan köpas tillsammans med akvariet för ett paketpris eller separat.

Utrustning till salu:

• 150 gram flingfoder

• En halvfull burk animaliska fodertabletter

• En full burk vegetabiliska fodertabletter

• En flaska järntillskott för växter

• En halv flaska vattenberedningsmedel

• En bebiskammare med avskiljare

• En magnetskrapa för ut och insida

• En termometer

• En doppvärmare

• En växtsax

• Två plasttänger

• En slamsug

• En håv

• En rulle påsar speciellt anpassade för fisktransport

• En lång skrapa och svamp i ett.

• En frysväska för transport av fiskar

(OBS, Corgin på bilden ingår ej)

Akvariet kan hämtas i Skövde, tyvärr kan jag inte hjälpa till med transport då vi inte har någon bil. Det kan möjligtvis transporteras till Stockholm, men då kommer köparen stå för bensinpengar, och det kommer ta tid då vi måste ordna med bil.

Paketpris för allt: 2000 kr

Pris för utrustning: 800 kr

Pris för akvariet: 1700