Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (14) Senaste inläggen Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare

Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Förlossning /BB/ barnkammare

Är det dax igen?

2018-11-28 19:03 #0 av: Sebastian0403

Kommer mina två platy honer föda igen?
Och ungefär hur långt är det kvar?

Anmäl
2018-11-28 19:14 #1 av: molam

GÅr dom med en hane kommer dom föda igen och igen och igen och igen tills dom dör :p Svårt att säga exakt när det är dags dock

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus och Autism ifokus

Anmäl
2018-11-28 21:11 #2 av: Sebastian0403

A jag vet, men undrar om det är mindre en 3 dagar
För isf måste jag flytta över henne till yngelkaret

Anmäl
2018-11-28 21:14 #3 av: Lillyrod

Flytta inte runt fiskarna. De mår mycket bättre om de får vara kvar där de är vana att vara. Fixa bra gömställen så kommer du få så mycket yngel att du undrar var du ska göra av alla. Mycket växter, stenar och rötter där de små kan gömma sig så klarar de det fint själva : )

Anmäl
2018-11-28 21:17 #4 av: Sebastian0403

Okej :) tack

Anmäl
2018-11-29 09:13 #5 av: Rovfisk

De är inte långt gångna, men deär förmodligen med yngel.

Som ovanstående skriver, ordna massor med gömställen (täta växter, grottor etc.) Och låt henne föda i akvariumet, det är det bästa både för henne och ynglen.

Visst kommer förmodligen de svagare ynglen rensas ut (naturens gång) men de starkaste kommer att överleva.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler och Autism

*Medarbetare på Leopardgecko

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.