Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (14) Senaste inläggen Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder

Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Bilder

Akvarium och fisk Ala molam

2018-11-28 14:17 #0 av: molam

SÅg att jag hade en väldigt inaktuell och tom tråd... så gör en ny, vi hoppas på mer fart och fläkt här... xD

HAr 2 akvarium, ett på 77 liter, där husar räkor, yngel, snäckor och 2 ancistrus (Ett par, slöjfenade) honan är dock dvärgväxt och blir inte större än vad hon är, tyvärr rätt vanligt med en "defekt" såsom slöjfenor =) hanen är normalstor, dom har haft et par kullar och en av dom är bärare på albino då dom har fått albino yngel, båda är Bruna.

Samt att jag har ett på 150 liter där pysslar jag med nått nytt, och det är främst det ni kommer få se här, kanske litegrann från yngelkaret =)

I mitt 150 liters har jag en drös med Ancistrus, främst honor, men en redig albino hane, tror att det kan vara några ickedominanta/outvecklade hanar i mixen, men tror inte dom kommer stiga upp nått så länge storpappa är där, ingen av "honorna" har nämligen skägg, men ett par stycken av honorna har inte honautseende ;)
Det går även 2 elaka svärdbärare (honor) däri som jag borde försöka he iväg, är inte så harmoniskt som jag hoppas alla gånger.
Det går även 2 olika stimfiskar där, men bara en av varje xD en stänktetra och en rasbora, drottningrasbora =) Men dom har för tillfället "ingen plats" så jag väntar bara på att dom ska dö ut, dom är gamla och alla deras polare har vandrat vidare så =)
MEn till mitt huvudnummer. Det går även ett "stim" med kampfiskar däri, har väl 5 eller 6 stycken hittills, dom kommer pö om pö, dom kostar ju nämligen en del xD som det verkar kommer det ca 3 om månaden =) kanske mer nån månad.

På bild 150 liters kuben =) Yes, vattenpesten flyter, gillar det så.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus och Autism ifokus

Anmäl
2018-11-28 14:18 #1 av: molam

Denna snygging har jag haft i X-antal år =)

Anmäl
2018-11-28 14:19 #2 av: molam

Lite fina ancistrus, malar är också ett stort intresse, här är ett tydligt tecken, en av dom ser inte ut som en hona även fast den är skägglös ;)

Anmäl
2018-11-28 14:21 #3 av: molam

HÄr ett ett av dom senaste nytilskotten.

Ni får ursäkta att matte är en sjukt dålig fotograf xD

Anmäl
2018-11-28 14:24 #5 av: molam

HÄr ligger storpappa, bossen i karet. och gömmer sig, otroligt ståtlig snubbe, men accepterar inte dåligt beteende från dom andra malarna ;)

Anmäl
2018-11-28 14:24 #6 av: molam

HÄr har vi ett par fina, men rätt otrevliga Svärdbärare (honor)

Anmäl
2018-11-28 14:26 #7 av: molam

Här är ett annat nytillskott, otroligt vacker.

Anmäl
2018-11-28 14:26 #8 av: molam

Men jaa, denna måste vara den vackraste av nytilskotten =)

Anmäl
2018-11-28 14:29 #9 av: molam

Vi avslutar dagen med lite "fisk bloopers" men vi kallar det mixade bildar och låtsas att planen var att alla som är med skulle vara med xD

Tror att mina vita kampisar är lite linslusar, ena är Extrem

Anmäl
2018-11-28 15:46 #10 av: Xseros

Riktigt fina fiskar

Anmäl
2018-11-28 15:56 #11 av: Rovfisk

Det var på tiden att du startade en tråd ;)

Svärdbärarebrudarna kan få flytta in i 240 litern, har planerat in  antigen Platy eller svärdbärare där, så det kan ju lika gärna få bli svärdbärare ;)

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler och Autism

*Medarbetare på Leopardgecko

Anmäl
2018-11-28 16:35 #12 av: Lizelda

Sätter en fena här :) Även om jag får alla uppdateringar privat ändå Gapskrattar

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Anmäl
2018-11-28 16:37 #13 av: Sebastian0403

Sjukt fint :)

Anmäl
2018-11-28 17:01 #14 av: molam

#10 och #13 Tack så mycket

#11, jaaa du får gärna ta dom xD Vi kan fixat i helgen =)

#12 Kan ju hända att alla bilder jag tar med mobilen mellanlandar hos dig så Gapskrattar Sen brukar du få rätt mycket verbal info med ;)

Anmäl
2018-11-28 18:21 #15 av: Rovfisk

#14 Då fixar vi det i helgen när jag är ledig. Skall dessutom göra vattenbyten, så då blir det ju perfekt :)

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler och Autism

*Medarbetare på Leopardgecko

Anmäl
2018-11-28 18:26 #16 av: molam

#15 Precis det jag tänkte på =)

Anmäl
2018-11-29 17:28 #17 av: Kampfisk

Otroligt fina kampfiskar! Vad är det för typ? Min kampishona har inte sådär fina fenor 😊

60l sällskapskar, 250l malawikar
Anmäl
2018-11-29 17:39 #18 av: molam

#17 åh tack, visst är dom? Den blågröna är en Veiltail, å den spräckliga och dom 2 vita är Halfmoon =)

Anmäl
2018-11-29 17:43 #19 av: Kampfisk

Kan man få tag i sådana i en vanlig djuraffär? 😊

60l sällskapskar, 250l malawikar
Anmäl
2018-11-29 17:50 #20 av: molam

Det kan man, endast min Veiltail och dom som inte ville blå fångade på bild som är från uppfödare, men alla HAlfmoon är från Djuraffär, och tror även du kan beställa en speciell fentyp

Anmäl
2018-11-29 17:59 #21 av: usvead

Fina kampisar, det ska bli spännande att följa din och Rovfisks uppfödning Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.