Annons:
Etikettnybörjarhörnan
Läst 471 ggr
lo.arnell
11/21/18, 9:24 AM

Guppisar och kampfiskar med varann?

Hej alla! Jag undrar om guppisar och kampfiskar kan vara tillsammans, eller äter kampfisken upp dom andra då? Jag undrar även om guppisfiskar lätt blir sjuka, för mina dog typ 3 dagar efter att jag hade skaffat dom… Tack!

Annons:
PeG
11/21/18, 9:49 AM
#1

Guppys som köps i butiker ofta hårt avlade och uppfödda på foder som gör att de växer så snabbt som möjligt. Detta resulterar som du märkte i ganska känsliga fiskar som ofta inte lever så länge. De borde dock klara mer än tre dagar vilket skulle kunna tyda på att något i akvariet inte är optimalt och i kombination med känsliga fiskar så fick du det utfall som du fick. Eventuella yngel eller Guppys från privata uppfödare/vänner brukar vara tåligare. En Kampfisk kommer inte att äta upp vuxna guppys då han inte får in dem i munnen. Däremot är det inte helt osannolikt att han slår ihjäl dem och han kommer att äta så många yngel han klarar av att få tag på. vissa kampfiskar går att hålla med andra fiskar men grundrekommendationen är att hålla dem ensamma i mindre akvarier.

Draken
11/21/18, 10:26 AM
#2

Guppy och Kampfisk skall inte vara tillsammans, kampfisken bör dessutom vara själv.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: