Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (14) Senaste inläggen Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror

Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Tetror

Nya medlemmar i akvariet efter Rocky avlivades

2018-11-17 16:29 #0 av: tess03_

Zebror och rödmunnar bor nu i mitt akvarium. Rocky är saknad, men roligare med mer rörelse :) och dessutom friska fiskar från Hesslezoo.

Anmäl
2018-11-17 16:55 #1 av: molam

Härligt med lite rörelse! men, hur många har du av varje? och hur stort var akvariet? Funderar

Av vad jag kan se på bilderna har du alldeles för lite fiskar av vardera, då båda är stimfiskar, sen vill jag minnas att akvariet var rätt litet, och alldeles för litet för båda sorterna Funderar

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus och Autism ifokus

Anmäl
2018-11-17 17:03 #2 av: Kampfisk

Vad heter växten till vänster? Den som det är lite rött på 😊

60l sällskapskar, 250l malawikar
Anmäl
2018-11-17 18:28 #3 av: Xseros

kolla bara så de inte har C.cotti som tydligen cirkulerar nu.

Anmäl
2018-11-17 21:01 #4 av: tess03_

5 st Zebror och 5 st rödmunstetror. Lägger även upp en bild här på en jättesöt liten Pelle som jag lade märke till nyligen 😍 Härligt när småttingar följer med hem! Sååå söt! 🤗😍

49 liters akvarium är det.

Kommer inte ihåg vad den hette, Men det är en plastväxt. Dem svarta i bakgrunden är plast dem med, hornkoraller från vattenliv.se.

Anmäl
2018-11-17 23:43 #5 av: Xseros

Som #1 sade är det alldeles för litet för båda fiskarna. Tetrorna vill nnog vara fler men det får ju inte plats.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.