Annons:
Etikettallmänt
Läst 623 ggr
KarinP77
2018-11-16 21:08

Papegojfisk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla kunniga! Har precis startat upp ett Juwel trigon 350 och skulle gärna vilja ha Papegojfiskar. Är det för litet för några stycken? Skulle också vilja ha några Panda pansarmalar. Skulle de kunna funka ihop? Har ni andra förslag annars? Mvh Karin

Annons:
PeG
2018-11-16 21:25
#1

Papegojfisk som i röd/orange hybrid av cichlasoma? I sådana fall borde det gå med några men sedan är det relativt fullt. När de vuxit till sig lite så äter de sannolikt upp pandorna. Allt som går in i munnen blir normalt sett mat. De ska oftast vara relativt snälla och låta bli växter utom att de gräver en massa. Mina slogs dock med varandra och allt annat som rörde sig och gjorde sitt bästa för att slita sönder alla växter. Ibland har man otur. Efter två veckor åkte de tillbaks till butiken. Förmodligen de våldsammaste fiskar jag haft och eftersom jag mestadels haft medel-stora ciklider från central och Sydamerika så säger det en del.

KarinP77
2018-11-16 21:33
#2

Ja precis, hybriden syftade jag på. Låter som de är får i ulvakläder 😑 Inte ens ett par ihop med andra alltså? Två honor är lika jäkliga? Vet att det kan va svårt att könsbestämma dom?

PeG
2018-11-16 22:29
#3

De ska vara relativt snälla. Mitt antagande är att jag hade otur och 350 liter bör vara tillräckligt. Med större ciklider vet man dock aldrig. Det finns andra som påstår att de haft dem tillsammans med slöjstjärtar.

Maleficum
2018-11-16 22:33
#4

#3 Jag hade tillfälligt en Papegojciklid tillsammans med guldfiskar och slöjstjärtar och regnbågsgobi utan problem :D Den var supersnäll, nyfiken och trevlig individ (fick överta bla den från min kompis när hon la ner sitt akvarium och det var nyligen efter jag flyttat så då vart det lite fisksoppa i akvarierna).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

KarinP77
2018-11-16 22:43
#5

Har varit i två olika butiker och deras papegojciklider har varit väldig nyfikna, följt efter en när man gått fram och tillbaka och verkat sociala, det var på det sättet de fångade mitt intresse! Känns som man kunnat stå och samtalat med dom 😁 bör nog överväga detta ändå, skulle två funka med andra sorter eller behöver de två 350 l själva?

Draken
2018-11-18 11:57
#6

Pepegojcijkliderna är mycket sociala fiskar, har haft dem länge (inga just nu dock). 350 liter fungerar alldeles utmärkt för dem :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Upp till toppen
Annons: