Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Allmänt

Kuhliål

2018-11-13 20:39 #0 av: Kampfisk

Hej!
Någon som har tips på vad man kan ge kuhliålar som mat? Har hört att de gillar ärtor, men hur får man ådrorna att ligga på botten så ålarna kommer åt dom?
Något annat tips på mat till mina övriga fiskar? 😊 mer än det flingfoder de får nu.
Mina fiskar:
Kampfisk
Kardinaltetra
Sorgmanteltetra
Kuhliål
Ancistrus
Otocinclius

Anmäl
2018-11-13 20:44 #1 av: Xseros

jag matar ibland med frysta larver. fungerar algtabletter kanske till ancistrus och ottocinclius

Anmäl
2018-11-13 20:49 #2 av: Kampfisk

Vart får man tag i sånt så? Kan man köpa sånt i djuraffären?

Anmäl
2018-11-13 22:36 #3 av: C.D

Japp frysta mygg och algtabletter finns på de flesta djuraffärer

Anmäl
2018-11-13 23:05 #4 av: Xseros

Se dock upp! Tre praktbotior dog hos mig när vi matade med algtabletter. Vet inte vad det var men bra var det inte

Anmäl
2018-11-14 07:54 #5 av: Rovfisk

Fryst mat (mygg, daphnia, artemia etc) brukar gå hem hos de flesta fiskar :) Mina älskar fryst krill.

#4 Jag har matat med algtabletter i alla år och inte haft några problem med det, det måste vara något annat som tog död på dina botior  Funderar

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2018-11-14 17:42 #6 av: Xseros

var en riktigt bra timing

Anmäl