Annons:
Etikettakvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 558 ggr
[Justde_]
2018-11-09 18:44

Juwel belysning

Som sakt så har jag ju Juwel Trigon 190 och multilux led belysning med rören day och nature . Jag skulle vilja ha belysning som funkar med svårare växter . Finns det några juwel orginal lysrör som funkar till det ? Tänker på tex color eller marine . Annars funderar jag på att fästa ett sera x change plantcolor på den bakre luckan . Hur funkar den belysningen för svårare växter ? Enligt djuraffären är den super för växter men vi vet ju hur djuraffärer är 😉 ge gärna förslag hur man kan göra . Obs måste och vill ha kvar ”locket”

Annons:
Draken
2018-11-10 13:05
#1

Juwel daylight och Nature hade jag innan jag konverterade rampen till LED. Nature är ett växtljus, som var bra till växterna, men det blir ett ganska gult ljus av det, vilket jag störde mig ordentligt på. Vill ha ett klarare, kallare ljus i mina akvarium ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Justde_]
2018-11-10 14:24
#2

#1 jag har ju led men den med led rör 🤗 min plan är nu sådan att jag ska byta ut nature till ett day sedan sätta ditt 2 st 36 cm sera x change plantcolor på den bakre luckan (hörnakvarium) och sedan får det bära eller brista för jag blir helt snurriga av kelvin , lumen osv osv 😂🤯

Draken
2018-11-11 11:09
#3

Det är ledrör jag har. Växterna växer, men de blir inte så stora och kraftiga som de blev när jag hade vanliga ljusrör Nature.

Nu sitter det Daylight i alla ramper, tror det är 10 000 kelvin, och det blir ett vitare/klarare ljus av det.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Justde_]
2018-11-11 11:20
#4

#3 aha jag trodde du hade rampen , kollade nature har 6500 k och day har 9000 k . Så då kör jag med 2 day och två sera x change 🤗

Draken
2018-11-11 11:40
#5

I hörnan har jag rampen (kanske inte nämde det) men i både 630 och 240 har jag LED rör.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: